رئیس دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی: دانشگاه رسالتمحور باید پرورشدهنده نسلی مؤمن، پژوهشگر و مسئولیتپذیر باشد
دکتر محمدهادی فلاح زاده؛ رئیس دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی، در آیین دیدار با دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه با تأکید بر رسالت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گفت: دانشجو در جامعه جایگاهی ممتاز دارد و دانشگاه مذاهب اسلامی مأموریتی فراتر از آموزش آکادمیک، یعنی گسترش همزیستی، انسجام اجتماعی و تقریب فرهنگی را برعهده دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، دکتر محمدهادی فلاحزاده، رئیس دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی، در مراسمی که با حضور مسئولان دانشگاه، معاونان، اساتید و دانشجویان جدیدالورود برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، دانشجو را دارای جایگاهی ممتاز در جامعه دانست و اظهار کرد: دانشجو با ورود به دانشگاه، به پایگاهی تازه در عرصه اجتماعی و فرهنگی دست مییابد و باید نسبت به نقشآفرینی خود در این جایگاه آگاه باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی یک دانشگاه رسالتمحور است، افزود: تفاوت اصلی این دانشگاه با سایر مراکز آموزشی در آن است که علاوه بر ارتقای سواد علمی و تربیت متخصصان، مأموریت انسجامبخشی، تقریب بین مذاهب و تقویت پیوند فرهنگی میان جوامع مختلف را دنبال میکند.
رئیس دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی، فرهنگ دانشافزایی را فرهنگی هویتآفرین، انسجامبخش و پیشرفتآفرین توصیف کرد و گفت:دانشجو باید فراتر از دریافت مدرک، با نگاه راهبردی و هدفگذاری بلندمدت وارد عرصه علم شود و برنامه زندگی خود را با چشماندازی پنجاهساله ترسیم کند.
دکتر فلاحزاده در ادامه با اشاره به نقش اخلاق و مسئولیتپذیری در فضای علمی تأکید کرد: فضای فرهنگی دانشگاه صرفاً با آییننامهها و دستورالعملها ساخته نمیشود، بلکه به رفتار و کنش جمعی اساتید و دانشجویان بستگی دارد. هر یک از ما مسئول شکلدهی به جو فرهنگی دانشگاه هستیم.

وی دانشجویان را به مشارکت فعال در فرایند یادگیری و پژوهش فراخواند و افزود: دانشجو باید پرسشگر، منتقد و اهل تحقیق باشد. نقد علمی همدلانه و دلسوزانه نهتنها نقطهضعف نیست، بلکه نشانه پویایی فکری و پیششرط پیشرفت دانشگاه است.
رئیس دانشگاه با تأکید بر لزوم تعامل سازنده دانشجویان با اساتید تصریح کرد:اساتید سرمایههای فکری و پیشکسوتان این حوزهاند. ارتباط مؤثر میان استاد و دانشجو زمینهساز رشد معرفتی و اخلاقی دوطرف است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت اعتماد و امید، به عنوان دو رکن پیشرفت اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر اعتماد عمومی و امید به آینده تقویت شود، جامعه مسیر رشد و تعالی را خواهد پیمود. دانشجویان باید با اعتماد به مجموعه دانشگاه و همراهی دلسوزانه، در مسیر تحقق اهداف بزرگ حرکت کنند.
دکتر فلاحزاده در پایان با اشاره به نقش دانشگاه در تربیت معنوی و اخلاقی دانشجویان گفت: دانشگاه باید علاوه بر فضای علمی، محیطی سرشار از معنویت، محبت و آرامش باشد. ما وظیفه داریم کمبودهای ناشی از دوری از خانواده را برای دانشجویان شهرستانی جبران کنیم و فضایی خانوادگی و صمیمی برای رشد علمی و اخلاقی آنان فراهم آوریم.


انتهای پیام

نظر شما :